May 4, 2016 Milenials Group

Reklama natywna przyszłością e-marketingu?

W świecie, gdzie ogrom kampanii marketingowych przeprowadzanych jest online, reklama natywna jest wyborem, obok którego żaden przedsiębiorca nie może przejść obojętnie. Zobacz dlaczego.

Reklama natywna w ostatni latach ogromnie zyskuje na popularności dzięki unikalnemu charakterowi przekazu. Ten rodzaj reklamy stanowi integralną część treści medialnej, która zostaje osadzona w pokrewnym artykule lub poście. Tylko jakie to przynosi korzyści?

1. Reklama jest mniej irytująca i bardziej subtelna

Jedną z największych zalet tego rodzaju przekazu marketingowego jest mniejsza uciążliwość w porównaniu do innych form reklamy w Internecie. Użytkownik, który otrzyma sugestię związaną z tematyką, którą aktualnie przegląda lepiej ją odbierze i skojarzy pozytywne konotacje z artykułem. Analogicznie do techniki lokowania produktu stwierdzono, że mniej nachalne promowanie marki zwiększa wiarygodność i zaufanie do przekazu reklamowego.

2. Reklama natywna odpowiada na potrzeby rynku

Według badań LinkedIn Marketing Solutions, 70% osób chce dowiadywać się o produktach poprzez treści, a nie poprzez tradycyjne reklamy. I właśnie taką możliwość daje reklama natywna, gdzie język reklamy to nie tylko produkt, lecz istotny etap ewolucji branży cyfrowej reklamy. Szacuje się, że w 2015 roku około 65% agencji reklamowych i marketingowych zainwestowało w reklamę natywną ponad 4,3 mld euro.

reklama-natywna-mobile

bandt.com.au

3. Reklama natywna jest efektywniejsza

Inwestycje w ten rodzaj komunikatu cechuje wysoka wydajność, co umożliwia uzyskanie wyższych wyników mniejszym kosztem.

Według J.P. Morgan, w 2013 roku reklamy natywne stanowiły zaledwie 5%-10% treści Facebooka, lecz stanowiły ponad 60% przychodów spółki.

ClikZ donosi, że reklamy natywne mogą osiągać stosunek klikalności 15-45 razy wyższy niż zwykłe reklamy graficzne. Zdaniem prezesa Yahoo Marissa Mayera, użytkownicy stykający się z reklamą natywną są 3,6 razy bardziej skłonni do wyszukiwania marki, z którą właśnie się zetknęli niż odbiorców banerów.

4. Reklama natywna nie tylko daje zyski, lecz przynosi korzyści klientom

Treści przedstawiane w pokrewnych artykułach są wybierane z najlepszych stron internetowych na cały świecie, a to wiąże się z odzwierciedleniem zainteresowań odbiorców. W tym przypadku obie strony zyskują. Raport State of Native Advertising z 2014 roku wykazuje, że 85% wydawców uważa, że reklamy natywne reprezentują nowe i wiarygodne źródło przychodów, a 84% wydawców wierzy, że reklamy natywne zapewniają odbiorcom wartościowe treści.

Czytaj: Milenialsi a inwestycje? Czym kieruje się pokolenie Milenium?

5. Reklama natywna angażuje konsumenta

Według Online Publishers Association 57% amerykańskich wydawców uważa zaangażowanie za główny wyznacznik, jaki marketerzy używają do pomiaru skuteczności. Następny w kolejności był ruch z 43% i stopień udostępniania, który otrzymał 33%. Zaangażowanie jest szczególnym atutem reklamy natywnej, gdyż zapewnia konsumentom unikalne doświadczenie i odnosi się do ich do uczuć i emocji.

Quiz to przykład nowej formy treści, która skupia się wyłącznie na angażowaniu użytkownika. Portal Blaber.pl opublikował niedawno quiz: “Którą przekąską jestes? [QUIZ]“, gdzie umieścił nową ofertę promocyjną dla sieci sklepów spożywczych Małpka Express.

6. Reklama natywna zna swoich odbiorców

Istnieje wiele nowych technologii związanych tym rodzajem komunikacji marketingowej, które oferują znakomite możliwości targetowania i posiadają ogromny potencjał dla dalszego udoskonalania. Neil Hiltz, szef globalnego marketingu usług finansowych Facebooka powiedział: „Natywne reklamy Facebooka są w 90% zgodne z grupą odbiorców produktów – używając lokalizacji, zainteresowań, rodzaju urządzeń, jako zmiennych możemy je dowolnie ukierunkować.” Dla porównania skuteczność dotarcia do grupy docelowej dla pozostałych reklam internetowych wynosi zaledwie 49%.

7. Reklamy natywne są skalowalne

Nie jest możliwe skalowanie wszystkich typów reklamy natywnej, jednak część z nich skaluje się doskonale. Na przykład polecanie treści umożliwia reklamodawcom łatwe skalowanie, wzrost natężenia ruchu i spełnienie celów biznesowych. Dodatkowo, zaawansowane i elastyczne opcje targetowania i optymalizacji pomogą szybciej osiągnąć cele kampanii.

(źródło:rswebsols.com, adrants.com)

Tagged: