May 12, 2016 Milenials Group

TOP 9 trendów w marketingu mobilnym, które zdominują 2016

Nie ma wątpliwości, że marketing mobilny jest przyszłością, 2015 rok okazał się dla urządzeń mobilnych przełomowy. Zarówno sfera technologiczna jak i same marki urządzeń nieustannie się rozwijają, a co przyniesie nam rok 2016? 

1. Reklama na Instagramie 

marketing-mobile-instagram

Reklamy na Instagramie rozwijają się od niedawna, więc z pewnością zobaczymy duże zaangażowanie reklamodawców na Instagramie. Instagram połączył siły z Facebookiem i daje możliwość targetowania odbiorców poprzez Facebooka – to dodatkowa zaleta. Ponieważ coraz więcej agencji marketingowych przekonuje o korzyściach z Instagram marketingu, z pewnością zobaczymy więcej firm, które spróbują tego kanału w 2016 r. Możemy zadać sobie pytanie, po co reklamować się na aplikacji do udostępniania zdjęć? Odpowiedź jest prosta – zasięg jest ogromny, a jedynym sposobem, aby dotrzeć do gigantycznej liczby odbiorców jest wejście w Instagram poprzez płatne reklamy. Do niedawna na Instagramie nie można było zamieszczać linków w postach. Był to problem, który doprowadzał, że wielu marketingowców rezygnowało  z Instagrama jako kanału marketingowego. Aktualnie jeśli chcesz to możesz linkować treści w postach, funkcja jest oczywiście dodatkowo płatna. Kreatywne podeście do reklam na Instagramie zdominuje z pewnością pierwszą połowę 2016 r.

2. Mobilne reklamy wideo

Obszar reklamy wideo rozwija się bardzo szybko.  Tak szybko jak gałki oczne przenoszą się z ekranów telewizyjnych na smartfony, tak szybko ilości złotówek wydawane na reklamy wideo zaczynają wzrastać. Wideo daje możliwość nie tylko zwrócenia większej uwagi, ale również przekierowanie użytkowników na strony internetowe lub aplikacje mobilne. Odgrywa to kluczową rolę w rozwoju mobilnego formatu reklam wideo. Szacuje się, że reklamy wideo na smartfonach osiągną wartość ponad 13 miliardów dolarów w 2020 roku. Wartość reklam wideo już w 2015 roku gwałtownie wzrosła, a w pierwszej połowie przyszłego roku będziemy widzieć ciąg dalszy tych wzrostów.

Zobacz również: Milenialsi a inwestycje. Czym kieruje się pokolenie Milenium?

3. Płatności mobilne

W 2016 r. płatności mobilne zyskają większe uznanie wśród konsumentów. Według raportu Forrester, oczekuje się, że płatności mobilne w USA osiągną wartość 142 miliardów dolarów w 2019 r. Większość sklepów internetowych oraz aplikacji mobilnych integruje funkcje płatnicze, aby wbić się w trend wzrostowy udziału smartfonów w zakupach dokonywanych przez Internet.

4. Reklama natywna

marketing-mobile-native

Reklama natywna będzie dominować marketing mobilny w 2016 roku. Ten rodzaj reklamy buduje zaufanie wśród konsumentów i reklamodawców, a wyniki wydajności są nieporównywalnie wyższe od tradycyjnej reklamy opartej na bannerach.  Reklamy natywne potrafią dziesięciokrotnie przewyższać współczynnik klikalności (CTR) reklam graficznych. Aktualnie 73% amerykańskich domów mediowych deklaruje, że będzie mocno inwestować w reklamy natywne. Do roku 2018, wydatki na ten rodzaj marketingu wyniosą 21 miliardów euro.

5. Personalizowanie informacji

Czterech największych graczy na rynku urządzeń mobilnych (Google, Bing, Apple i Facebook) wszyscy inwestują ogromne ilości czasu i zasobów do stworzenia “wirtualnego asystenta reklamodawców”. Tworzą oni technologie takie jak Google Now, Bing – Cortana, Apple – Siri i Facebook – M., których, głównym celem jest stworzenie najlepszego systemu do świadczenia spersonalizowanych usług marketingowych. Technologie tego typu zmieniają zasadniczo sposób myślenia o marketingu mobilnym.

Zobacz również: Milenialsi w pracy- 5 zaskakujących statystyk

6. Mniej responsywności, więcej aplikacji mobilnych

Firmy zaczynają dostrzegać prawdziwą wartość dedykowanych aplikacji, w porównaniu do stron internetowych dostosowujących się responsywnie do urządzeń mobilnych. Aplikacje są nie tylko wizualnie przyjemniejsze, lecz również okazują się być znacznie bardziej funkcjonalne i dostępne dla użytkowników. W 2016 roku posiadanie aplikacji mobilnej stanie się nieodłączną częścią każdej firmy chcącej zaistnieć w e-commerce.

7. Reklamy wideo wyświetlane w pionie

Reklamy pionowe nie są nowością, ale trend w kierunku pionowych reklam wideo jest ogromny. Wielcy gracze, tacy jak Audi, AT & T i NBC testuje pionowe wideo. Dla przykładu wspomniane Audi odnotowało wzrost konwersji o 80% z realizacji reklamy pionowej. Marki takie jak Burger King uruchamiają pionowe reklamy na Snapchatcie, które również odnotowują całkiem dobre wyniki, i to ma sens, biorąc pod uwagę fakt, że pionowy widok smartfona jest domyślnym większość z nas podczas obsługi telefonu.

8. Automatyzacja płatności za reklamy 

Wartość automatycznych programatorów kupna i sprzedaży reklam mobilnych wyniesie 9.33 miliarda dolarów w 2016 r. w USA,  co stanowi 60,5% ogółu wydatków na reklamę – dane eMarketer. Facebook, niewątpliwie jest liderem w wydatkach na reklamę mobilną, łącznie posiadając 4,3 miliarda dolarów wpływów z reklam w III kwartale 2015 r. W Październiku, Facebook uruchomił kampanie reklamowe na Instagramie co dodatkowo będzie napędzało wzrosty wydatków na reklamy mobilne w 2016 roku.

9. Snapchat

marketing-mobile-snapchat

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego jak ogromny staje się Snapchat. Nastolatki nie używają już Facebooka ani Instagrama – ich mamusie z tego korzystają. Snapchat już teraz wykonał ruch w kierunku zarabiania pieniędzy poprzez reklamy. Prawdopodobnie zobaczymy zagęszczenie tych ruchów w 2016 roku a Snapchat będzie mocno starał się uzyskać więcej informacji personalnych o użytkownikach w celu poprawy możliwości targetowania reklam.

(Źródła: Forbes.com, Wall Street Journal)

Tagged: , ,