April 27, 2016 Milenials Group

Milenialsi a inwestycje. Czym kieruje się pokolenie Milenium?

Milenialsi ostrożnie inwestują swoje pieniądze.

Według badania przeprowadzonego przez firmę UBS pokolenie Milenium charakteryzuje się “podobnymi konserwatywnymi tendencjami tolerancji ryzyka jak pokolenie II Wojny Światowej” – 52% ich aktywów stanowi gotówka. Nawet starszy segment tego pokolenia posiadający co najmniej $100.000 w aktywach przechowuje 42% w  gotówce. Jak pokolenie Milenium decyduje o swoich inwestycjach?

Milenialsi chętnie odchodzą od konwencjonalnych banków.

Według ankiety Deloitte “Pokolenie Milenium a zarządzanie majątkiem” 57% przedstawicieli tego pokolenia zamieniłoby swoje banki na “inną, lepszą platformę technologiczną”. Dla Milenialsa poziom technologi jaką dysponuje bank jest bardzo ważny. Wykonywanie przelewów oraz sprawdzanie salda konta na urządzeniach mobilnych to nowy standard, z którego żadna młoda osoba nie zrezygnuje. Rewolucja urządzeń mobilnych ostatnich lat dotknęła w rzeczywistości każdą branże, nawet finansową.

Zobacz również: Milenialsi w pracy – 5 zaskakujących statystyk

milenials-inwestycje-laptop

shutterstock.com

Milenialsi wierzą, że technologia stwarza na nowo pejzaż finansowy.

Według tzw. Millenial Disruption Index 68% z nich uważa, że w ciągu najbliższych 5 lat będzie miała inny dostęp do swoich środków, a 33% jest zdania, że w ogóle nie będzie potrzebowała banków. Technologia jest kluczem w inwestycjach pokolenia Milenium. Dzięki niej nie zaoszczędzi się tylko czasu i pieniędzy, ale też uzyska się dostęp do skali, która nie wydawała się możliwa wcześniejszym pokoleniom. Nie ważne czy inwestuje w kawiarnie w Hong Kongu, czy sklep z winami we Francji. Jeśli do wszystkiego ma się dostęp za pośrednictwem internetu miasto, kraj a nawet kontynent nie są już tak ważne.

Inwestorzy z pokolenia Milenium są społecznie świadomi.

Dwukrotnie chętniej niż przedstawiciele innych pokoleń zainwestowaliby oni w firmy o określonym wpływie społecznym lub środowiskowym. Jest to przykład kiedy przekonania konkretnej grupy ludzi bezpośrednio przekładają się na ich wybory finansowe. Nie chodzi tutaj o czysty zysk ale o sposób, w którym prowadzona jest dana firma. Przykładami takich firm są Seventh Generation oraz Method, które w swoich strategiach biznesowych stawiają ochronę środowiska na pierwszym miejscu.

(źródła: forbes.com, huffingtonpost.com)

Tagged: ,